خرید ظروف چینی جهیزیه
نوشته شده توسط : درسا حسینی

امروزه ظروف غذاخوری اهمیت زیادی پیدا کرده اند و افراد زیادی هستند که دوست دارند تا زیباترین و با کیفیت ترین ظروف را برای خود و مهمانان خود تهیه کنند ، از زمان قدیم تا به امروز ظروف چینی در ایران بسیار پرطرفدار بوده اند و هنوز هم با وجود ظروف جدیدی چون چوبی ، کریستال ، آرکوپال و ... ظروف چینی جایگاه خود را حفظ کرده اند و دختر خانم های زیادی برای خرید سرویس ظروف خود به سمت ظروف چینی جهیزیه می روند ، حال برای آن که بتوانید یک سرویس چینی مناسب و زیبایی را تهیه کنید پیشنهاد می کنم تا ادامه این مطلب را مطالعه بفرمایید تا بتوانید یک سرویس چینی با کیفیت و کاربردی را تهیه کنید ، یکی از اصلی ترین دلایل انتخاب نوعروسان برای سرویس چینی جهیزیه تنوع و کیفیت بالای آن هاست . 

فرم و نقش ظروف چینی

تحقیقات ما نشان میدهد مهمترین نکته در هنگام خرید سرویس چینی جهیزیه ، فرم ظرف و طرح و نقش روی آنها است. بنابر این لازم است در هنگام انتخاب به زیبایی فرم، رعایت اصول ارگونومی در طراحی، کاربردی بودن ظروف و به موازات همه اینها به رنگ و نقش دلخواه خود توجه نمایید.
اگر علاقمند به رنگ خاصی هستید یا تمایل به هماهنگی ظروف آشپزخانه با دکوراسیون منزل یا سایر اشیاء پذیرایی خود دارید، بهتر است ظروفی را که دارای تنوع کافی نقش و طرح باشند، خریداری نمایید. به خاطر داشته باشید که ظروف چینی سالیان دراز خاطرات سالهای خوش زندگی شما را برایتان زنده خواهند کرد و اگرچه گرفتن مشاوره از نزدیکان در این انتخاب به شما کمک می کند، ولی نهایتا ظروف چینی سرویس جهیزیه شما می بایست مطابق میل و سلیقه خودتان خریداری گردند.پس به سلیقه خود اعتماد داشته باشید و اجازه ندهید دیگران شما را در انتخاب طرح محبوبتان مردد نمایند.
انتخاب ظروف چینی با توجه به نوع پذیرایی انجام می پذیرد. به این معنی که برای مراسم رسمی و پذیرایی از میهمانان خاص معمولا از رنگها و نقوش کلاسیک و برای استفاده روزمره در منزل از سرویس های چینی با رنگهای شاد و اشتها آور استفاده می شود.

کیفیت در ظروف چینیجهیزیه

به هر کیفیتی در بازار اعتماد نکنید، علاه بر اینکه ظروف انتخابی شما دارای طرح زیباییست باید کیفیت قابل قبولی نیز داشته باشد. یک ظرف چینی با کیفیت سبک وزن بوده و شفافیت در آن موج می زند؛ این نوع ظروف نورگذر هستند و در برابر شوک های حرارتی و ضربه خصوصا در لبه ها مقاومت بالایی دارند. ظروف با کیفیت بالا دارای قابلیت قرار گیری در ماشین ظرفشویی داشته و به سادگی دچار عیب نمی شود. از دیگر معیارهایی که در خرید یک سرویس چینی با کیفیت می تواند کمک به شما باشد گواهینامه CE اتحادیه اروپا است که در پشت و یا کارتن ظروف باید حک شده باشد.

ویژگی‌های ظروف چینی با کیفیت

۱- هرچه میزان سفیدی و درخشانندگی سطح ظروف چینی بیشتر باشد، بدون شک کیفیت مطلوب‌تری دارد. توجه به سطح صیقلی و سفید در هنگام خرید ظروف چینی بسیار مهم است.
۲- در خرید ظروف چینی به ضخامت محصول و وزن آن دقت کنید، زیرا با توجه به قطر ظروف چینی، از یک برند مرغوب انتظار می‌رود که وزن سبکی داشته باشد.
۳- یکی از نکات مهمی که در خرید ظروف چینی باید به آن دقت کنید، عدم لک یا فرو رفتگی بر سطح ظرف است. خال‌های ریزی که روی بعضی از ظروف چینی وجود دارد، نشان از کیفیت پایین آن است.

قابل شستشو بودن ظروف چینی در ماشین ظرفشویی

در زندگی و دنیای هوشمند امروزه کمتر کسی ظروف چینی را به صورت دستی می شوید و این کار دیگر با ماشین ظرف شویی انجام می پذیرد.
بنابراین چنانچه قصد دارید از سرویس چینی خود برای یک یا چند نوبت در روز استفاده کنید توصیه می کنیم جهت حفظ درخشندگی و زیبایی طرح آن از سرویس های قابل شستشو در ماشین ظرفشویی انتخاب نمایید تا در طول زمان با مشکل کم رنگ یا پاک شدن طرح روی ظرف مواجه نشوید.

تعداد نفرات و قطعات مناسب برای مهمانی های پرجمعیت

تعداد نفرات سرویس چینی اصلی جهیزیه که برای مهمانی ها استفاده می شود باید حداقل 18 نفر باشد. تعداد نفرات سرویس های موجود در بازار ایران همگی ضریبی از 6 هستند و گاه ممکن است مهمان‌های شما 13 یا 14 نفر باشند پس بهتر است بجای خرید سرویس 12 نفره کامل، سرویس 18 نفره تهیه نمایید. تمام سرویس های چینی موجود در بازار ایران قابلیت افزایش نفرات بصورت ضریبی از 6 را دارند. در نتیجه به شما توصیه میکنیم که در زمان خرید به این نکته توجه نمایید تا پس از گذشت مدتی پشیمان از خرید تعداد کم ظروف، به دنبال افزایش تعداد قطعات سرویس چینی خود نگردید که البته در طول زمان و با گذشت مدتی کمیاب شده و در صورت موجود بودن، خرید آن با قیمت اولیه امکان پذیر نیست.

وزن مناسب

ظروف چینی معمولی وزن نسبتأ زیادی دارند ولی در برابر حرارت بسیار مقاوم هستند. عروس ها باید به این نکته توجه داشته باشند که این ظروف در برخورد با اجسام خشن آسیب پذیرند. چینی پرسلان نسبت به چینی معمولی سفیدتر و شفاف تر ولی شکننده تر است. ظروف بن چاینا یا چینی استخوانی نسبت به دو نوع دیگر سبک تر، با دوام تر ولی گران تر می باشند. ظروف بن چاینا به دلیل شفافیت بالا نور را از خود عبور می دهند.

قیمت مناسب

در خرید سرویس چینی به اقلام و قیمت آن نیز دقت کنید. سعی کنید برای خرید ظروف چینی فقط به یک یا دو مغازه و فروشگاه بسنده نکنید. بازارشوش بورس لوازم خانه و آشپزخانه است و شما برای خرید در آنجا قدرت انتخاب بالایی دارید. می توانید با جست و جو در مغازه های مختلف و پرسیدن قیمت، در نهایت موفق به خرید چینی موردنظرتان با قیمت مناسب شوید اما حواستان باشد که اقلام سرویس کامل هستند. به همین دلیل پس از تحویل، قطعات چینی را شمارش کنید تا مطمئن شود تعداد آن کامل است. اگر هم فرصت خرید در بازارشوش را ندارید می توانید از سایت بازارشوش خرید خود را با خیالی آسوده انجام دهید.

خرید از فروشگاههای معتبر ظروف جهیزیه

با توجه به تنوع اقلام پذیرایی و به منظور هماهنگی این اقلام بر روی میز پذیرایی شما، بهتر است ظروف چینی مورد نیاز خود را از فروشگاه هایی که اقلام جهیزیه را بصورت یک بسته کامل ارائه میکنند، تهیه نمایید. در این صورت دیگر برای خرید بقیه اقلام سر میز دغدغه ای نخواهید داشت و می توانید در کوتاهترین زمان، بهترین خرید را بطور یکجا انجام دهید.
بعلاوه با خرید از فروشگاههای معتبر که محل عرضه مستقیم برندهای تجاری خوشنام باشند احتمال هر گونه تقلب و سوء استفاده به حداقل می رسد. و شما می توانید از اصل بودن کالای خریداری شده اطمینان داشته باشید. از خصوصیات دیگر فروشگاههای معتبر لوازم خانگی میتوان به خدمات پس از فروش مناسب، تضمین کیفیت، تامین قطعات شکسته یا کسری و امکان تعویض و یا مرجوع کردن کالا اشاره نمود.





:: بازدید از این مطلب : 170
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 مهر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: